به محفل ریاضی ایرانیان خوش آمدید! لطفا برای استفاده از تمامی امکانات عضو شوید
سایت پرسش و پاسخ ریاضی
0 امتیاز
24,055 بازدید
در دبیرستان توسط piroozi (16 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره توسط AmirHosein

با سلام منظور از واحددر عبارت واحد اندازه گیری چیه؟ مثلا در آمار میگیم خطای اندازه گیری از واحد اندازه گیری کمتر است یا مثلا در تعریف دایره مثلثاتی که میگیم دایره ای است به شعاع واحد این واحد دقیقا یعنی چی خواهشا کامل توضیح بفرمایید با تشکر

توسط fardina (17,407 امتیاز)
+1
@AmirHosein
سلام. برچسب "ادبیات" برای چه سوالاتی به کار می رود؟ مثلا اینجا از برچسب "تعاریف" نمیشد استفاده کرد؟ به نظرم راهنمایی برای اینچنین برچسب هایی وجود داشته باشد خیلی میتواند کمک کند.
توسط AmirHosein (19,620 امتیاز)
+1
@fardina «تعاریف» هم برچسب خوبی است. تغییر داده‌شد. هر چند که پیرامون این پرسش هر چه فکر می‌کنم بازم با ریاضی دانستن این پرسش نمی‌توانم کنار بیایم چون واقعا بحث زبان language است.

1 پاسخ

+3 امتیاز
توسط AmirHosein (19,620 امتیاز)

وقتی می‌نویسد «واحد» یعنی هر اندازه‌ای که معیار کرده‌اید. مثلا یک جا یک اینچ، یا یک جای دیگر یک سانتی‌متر. وقتی چیزی کلی است مثلا می‌خواهید بگوئید اگر شعاع دایرهٔ شما اندازه‌اش ۲ تا از فلان باشد آنگاه محیط دایره $4\pi$ تا فلان است، این هیچ وابستگی‌ای به این ندارد که فلان، سانتی‌متر باشد یا اینچ. اگر به جای فلان بگذارید سانتی‌متر، آنگاه دارید شعاع مساوی با ۲ سانتی‌متر نتیجه می‌دهد محیط مساوی با $4\pi$ سانتی‌متر. اگر به جای فلان بگذارید اینچ، آنگاه دارید شعاع مساوی با ۲ اینچ نتیجه می‌دهد محیط مساوی با $4\pi$ اینچ. این مطلب خاص ریاضی نیست. مربوط به زبان می‌شود. شما وقتی می‌گوئید «برای ساخت یک جمله می‌توانید از ساختارِ فاعل بعلاوهٔ فعل استفاده کنید»، کسی می‌آید بگوید منظور از فاعل چیست؟ لطفا کامل توضیح بدهید فاعل چیست؟ فاعل، انجام دهندهٔ فعل است. به جای فاعل باید مقدار قرار دهید مانند من، احمد، او، ما، آموزگار، ... . اینجا هم همینطور است. می‌گوید خطای اندازه‌گیری در آزمایش اندازه‌گیری فاصلهٔ خورشید تا زمین از واحد اندازه‌گیری کمتر است، باید به جای واحد مقدار قرار دهید مانند متر، کیلومتر، مایل، سال نوری، میکرون، ... . پس در این جمله اگر دارید بر حسب متر اندازه‌گیری می‌کنید خطا کوچکتر از یک متر بوده است، اگر بر حسب مایل اندازه‌گیری می‌کردید، خطا کمتر از یک مایل بوده‌است.

توسط piroozi (16 امتیاز)
خیلی ممنون از پاسخ گویی شما
توسط fardina (17,407 امتیاز)
+1
@piroozi
برای تشکر از یک کاربر می بایست به ایشان امتباز مثبت بدهید. همچنین می توانید پاسخ ایشان را با تیک سبز تایید کنید. و دیگر دیدگاه غیرمفید لازم نیست.

حمایت مالی

کانال تلگرام محفل ریاضی
امروز : تاریخ شمسی اینجا نمایش داده می‌شود
...